Lainaamon säännöt

Kantoliinalainaamon säännöt

MLL Halikon yhdistys ylläpitää kantoliinalainaamoa.

Lainaamon tarkoituksena on lainata liinoja/reppua yksityishenkilöille tutustumista ja kokeilua varten.

Laina-aika on 2 viikkoa. Lainaajan tulee noutaa ja palauttaa lainattu liina/reppu sovittuun paikkaan (yleensä lainaamovastaavan kotiin) sovittuna ajankohtana.

Lainaamossa on lainattavissa useita liinoja, kaikkien lainausmaksu on kuitenkin sama.

Lainausmaksu on 5 € MLL:n jäseneltä ja 10 € ei-jäseneltä. Lainauksen yhteydessä peritään panttimaksu 20 €, jonka saa takaisin liinan palauttaessaan. Lainaamisesta tehdään kirjallinen sopimus, joka jää yhdistykselle todisteeksi lainaustapahtumasta. Samalla lainaaja sitoutuu huolehtimaan lainaamastaan liinasta/repusta asianmukaisella tavalla sekä noudattamaan liinalle annettua pesuohjetta.

Maksulla katetaan tulevia kantoliina / kantoreppuhankintoja ja muita lainaamon toiminnasta yhdistykselle aiheutuneita kuluja.

Jos lainaaja ei palauta liinaa/reppua sopimuksessa merkittynä päivänä, on yhdistyksellä oikeus periä sakkoa ylimenevistä päivistä 2 €/ päivä. Jos lainaaja ei palauta liinaa/reppua ollenkaan tai hän rikkoo liinan/repun tavalla, joka ei noudata lainaamon sääntöjä (esim. vääränlainen pesu), on hän velvollinen maksamaan yhdistykselle liinan/repun uusarvohinnan.